Ecolanin viidelle tuotteelle Avainlippu-tunnustus

Jaa

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt ECOLAN AGRA® 8-4-2, ECOLAN AGRA® 8-4-4, ECOLAN AGRA® 8-4-8 ja ECOLAN AGRA® 10-4-2 -lannoitevalmisteille sekä ECOLAN AGRA® 3-0-0 NS -nestelannoitteelle Avainlippu-tunnustuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta.  

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

Moniravinteiset ECOLAN AGRA®-lannoitteet täydentävät viljelykierron ravinnetarpeita keväällä, kun maa on vielä kylmä eivätkä orgaanisen aineksen ravinteet ole kasvien käytettävissä. Lannoitteiden hidasliukoinen fosfori vapautuu kasvien käyttöön usean vuoden aikana kasvien tarpeen mukaan. ECOLAN AGRA®-lannoitetta käyttämällä parannetaan maan elävyyttä ja kierrätetään ruokajärjestelmän ravinteet takaisin peltoon.

– Me Ecolanilla jalostamme teollisuuden sivuvirroista tuotteita, joilla mahdollistamme asiakkaidemme ja elinympäristömme kestävän kasvun ja kehityksen. Olemme hyvin ylpeitä ECOLAN AGRA®-lannoitteille saavuttamastamme Avainlipusta ja kaikesta siitä, mitä merkki edustaa, kertoo ECOLAN AGRA®-lannoitteiden liiketoimintapäällikkö Satu Lehmus.

Avainlippu-merkki tunnetaan erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.

Lue lisää

Go On -konserni laajenee – Promenade Insight osaksi Innolinkiä

Promenade Insight vahvistaa entisestään Feelbackin ja Innolinkin yhdistymisestä muodostunutta johtavaa suomalaista tutkimustaloa. Asiakasorganisaatioille entistä laajempi, saumaton tutkimuspalvelujen kokonaisuus mahdollistaa varmemman päätöksenteon ja liiketoiminnan kehittämisen. Innolink Research Oy on ostanut henkilöstötutkimuksiin sekä

Kaisa Ala-Laurila Innoflamen toimitusjohtajaksi

Kaisa Ala-Laurila on valittu Innoflame Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Innoflamen pitkäaikainen toimitusjohtaja ja perustaja Sami Savela siirtyy johtamaan yhtiön myyntiä. Innoflamen toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi on nimitetty FM Kaisa Ala-Laurila. Hän siirtyy

Scroll to Top