Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt ECOLAN AGRA® 8-4-2, ECOLAN AGRA® 8-4-4, ECOLAN AGRA® 8-4-8 ja ECOLAN AGRA® 10-4-2 -lannoitevalmisteille sekä ECOLAN AGRA® 3-0-0 NS -nestelannoitteelle Avainlippu-tunnustuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta.
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.
Moniravinteiset ECOLAN AGRA®-lannoitteet täydentävät viljelykierron ravinnetarpeita keväällä, kun maa on vielä kylmä eivätkä orgaanisen aineksen ravinteet ole kasvien käytettävissä. Lannoitteiden hidasliukoinen fosfori vapautuu kasvien käyttöön usean vuoden aikana kasvien tarpeen mukaan. ECOLAN AGRA®-lannoitetta käyttämällä parannetaan maan elävyyttä ja kierrätetään ruokajärjestelmän ravinteet takaisin peltoon.
– Me Ecolanilla jalostamme teollisuuden sivuvirroista tuotteita, joilla mahdollistamme asiakkaidemme ja elinympäristömme kestävän kasvun ja kehityksen. Olemme hyvin ylpeitä ECOLAN AGRA®-lannoitteille saavuttamastamme Avainlipusta ja kaikesta siitä, mitä merkki edustaa, kertoo ECOLAN AGRA®-lannoitteiden liiketoimintapäällikkö Satu Lehmus.
Avainlippu-merkki tunnetaan erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.
Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.
– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.